РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ПО РОБОТІ З КНИГОЮ

Робота з книгою – це організація самостійної роботи учнів з друкованим текстом , що дає їм змогу глибоко осмислити навчальний матеріал , закріпити його , виявити самостійність у навчанні .

До самостійної роботи відноситься робота з підручником:

- читання тексту підручника;

- відповіді на запитання , подані в підручниках після тексту;

- заучування текстів;

- розгляд і аналіз таблиць, малюнків та інших ілюстрацій, вміщених у підручнику

Для успішної роботи з книгою слід навчитися різним формам конспектування опрацьованого матеріалу ( плани, конспекти, цитати, тези тощо)

План – логічно послідовні заголовки, що є основними питаннями тексту . Конспект – короткий письмовий запис змісту прочитаного .

Тези – запис стисло сформульованих думок, які передають основні положення прочитаного.

Цитата – дослідній запис окремих думок автора

Анотування – короткий згорнутий переказ змісту прочитаного без втрати смислу.

Рецензування – напис короткого відгуку з висловленням свого ставлення

до прочитаного .

Складання довідки – відомості про щось , що отримано після пошуків.

Складання формально-логічної моделі – словесно-схематичне зображення прочитаного .

Графічний запис – складання схем , діаграм , графіків за текстом підручника

РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ

Для того , щоб робота з підручником , книгою давала найбільший навчальний ефект , вчитель повинен дотримуватися таких вимог :

1.Правильно вибирати матеріал ( теми ) для самостійного вивчення за підручником на уроці

2.Самостійній роботі учнів з книгою , як правило , повинна передувати ґрунтовна вступна бесіда ( інструктаж ) вчителя .

3.Спостерігати за самостійною роботою учнів , ставити окремим з них запитання для з’ясування , наскільки вони зрозуміли навчальний матеріал , що вивчається за підручником

4.Звертати увагу на формування у школярів вміння самостійно усвідомлювати та засвоювати новий матеріал за підручником

5. У разі необхідності перед самостійною роботою з підручником проводити демонстрації дослідів та наочних посібників з метою створення на уроці проблемної ситуації та стимулювання учнів до більш вдумливого осмислення навчального матеріалу , що передбачено вивчити .

6.Проводити вибіркове читання окремих місць тексту з метою самостійного засвоєння питань описового характеру

7.У разі необхідності звертатися до короткого відтворення тем , що вивчалися раніше

8.Робота з книгою , підручником в жодному разі не повинна займати весь час

Головна позитивна якість методу роботи з книгою – це можливість для учня багаторазово обробляти навчальну інформацію .

РЕКОМЕНДАЦІЇ , ЯК ЗБЕРЕГТИ КНИГУ

1.Одержавши підручник , обгорни його.

2.Слідкуй за чистотою книги , не читай під час їжі , не бери книги брудними руками .

3.Не загинай сторінок, а користуйся закладинкою .

4.Не роби на сторінках підручників поміток , записів тощо.

5.Не клади в книгу олівці , ручки , інші товсті предмети від цього рветься політурка.

6. Слідкуй за станом книги , своєчасно ремонтуй її.

7.Пам’ятай підручник повинен бути чистим , цілим і служити не менше 4 років.

8.У кінці навчального року своєчасно повертай підручник у відмінному стані своїй рідній школі , бо на нього чекають твої молодші товариші – школярі .

Кiлькiсть переглядiв: 503

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.