РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧНЯМ ПО РОБОТІ З КНИГОЮ
Робота з книгою – це організація самостійної роботи учнів з друкованим текстом , що дає їм змогу глибоко осмислити навчальний матеріал , закріпити його , виявити самостійність у навчанні .
До самостійної роботи відноситься робота з підручником:
- читання тексту підручника;
- відповіді на запитання , подані в підручниках після тексту;
- заучування текстів;
- розгляд і аналіз таблиць, малюнків та інших ілюстрацій, вміщених у підручнику
Для успішної роботи з книгою слід навчитися різним формам конспектування опрацьованого матеріалу ( плани, конспекти, цитати, тези тощо)
План – логічно послідовні заголовки, що є основними питаннями тексту . Конспект – короткий письмовий запис змісту прочитаного .
Тези – запис стисло сформульованих думок, які передають основні положення прочитаного.
Цитата – дослідній запис окремих думок автора
Анотування – короткий згорнутий переказ змісту прочитаного без втрати смислу.
Рецензування – напис короткого відгуку з висловленням свого ставлення
до прочитаного .
Складання довідки – відомості про щось , що отримано після пошуків.
Складання формально-логічної моделі – словесно-схематичне зображення прочитаного .
Графічний запис – складання схем , діаграм , графіків за текстом підручника
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЮ
Для того , щоб робота з підручником , книгою давала найбільший навчальний ефект , вчитель повинен дотримуватися таких вимог :
1.Правильно вибирати матеріал ( теми ) для самостійного вивчення за підручником на уроці
2.Самостійній роботі учнів з книгою , як правило , повинна передувати ґрунтовна вступна бесіда ( інструктаж ) вчителя .
3.Спостерігати за самостійною роботою учнів , ставити окремим з них запитання для з’ясування , наскільки вони зрозуміли навчальний матеріал , що вивчається за підручником
4.Звертати увагу на формування у школярів вміння самостійно усвідомлювати та засвоювати новий матеріал за підручником
5. У разі необхідності перед самостійною роботою з підручником проводити демонстрації дослідів та наочних посібників з метою створення на уроці проблемної ситуації та стимулювання учнів до більш вдумливого осмислення навчального матеріалу , що передбачено вивчити .
6.Проводити вибіркове читання окремих місць тексту з метою самостійного засвоєння питань описового характеру
7.У разі необхідності звертатися до короткого відтворення тем , що вивчалися раніше
8.Робота з книгою , підручником в жодному разі не повинна займати весь час
Головна позитивна якість методу роботи з книгою – це можливість для учня багаторазово обробляти навчальну інформацію .
РЕКОМЕНДАЦІЇ , ЯК ЗБЕРЕГТИ КНИГУ
1.Одержавши підручник , обгорни його.
2.Слідкуй за чистотою книги , не читай під час їжі , не бери книги брудними руками .
3.Не загинай сторінок, а користуйся закладинкою .
4.Не роби на сторінках підручників поміток , записів тощо.
5.Не клади в книгу олівці , ручки , інші товсті предмети від цього рветься політурка.
6. Слідкуй за станом книги , своєчасно ремонтуй її.
7.Пам’ятай підручник повинен бути чистим , цілим і служити не менше 4 років.
8.У кінці навчального року своєчасно повертай підручник у відмінному стані своїй рідній школі , бо на нього чекають твої молодші товариші – школярі .
Коментарi